25 maj 2017

Węglarka Eanos PKP Cargo od Roco

ET22 już zbliża się wielkimi krokami, więc najwyższy czas na kompletowanie składu wagonów towarowych. Dzisiaj skromny test węglarki typu Eanos od firmy Roco! (66498).
 

Niestety ten wypust szybko znika z półek!
Model zapakowany w uniwersalne opakowanie, dobrze Nam znane; zaadoptowane z firmy Fleischmann (teraz to to samo, co Roco). Praktyczne i proste w składowaniu, niestety wieczko jest luźne i istnieje ryzyko otwarcia, warto podkleić delikatnie taśmą bezbarwną aby uniknąć niepotrzebnego uszkodzenia modelu.

Wagon ułożony jest w wytłoczce z tworzywa sztucznego, aby uniknąć przetarć dostajemy 2 folie. W zestawie instrukcja montażu drobnych elementów oraz spis części.

Malowanie PKP Cargo z VI. epoki z pewnością cieszy fanów współczesnej kolei w skali H0.

Hak pomimo solidnego zapakowania jest lekko obdarty z farby



Roco wyposażyło model w kinematykę krótkiego sprzęgu, co jest standardem, dostajemy także 2 zaczepy oczkowe, przestrzenne poręcze oraz stopnie manewrowe.


Napisy na pudle są bardzo czytelne,  jednak rozpiska umieszczona w tabeli na środku modelu odbiega od standardów jakości austriackiej firmy, niestety to samo powtarza się na 3 kolejnych węglarkach.




Na dwóch poniższych zdjęciach wprawne oko zauważy, że brakuje miejsc na montaż pokręteł hamulcowych oraz poziomej drobnej poręczy umieszczonej na przodzie i tyle węglarki, nikt nie pomyślał, aby zrobić otwory, co bardziej dziwi, Roco daje je nam w zestawie.



W tym wydaniu Eanos'ów nie musimy rozbierać całego modelu aby przesunąć stopni znajdujących się przy drzwiach, są w dobrym miejscu. 

Problem jest także ze zderzakami (buforami), w oryginale mają czarny kołnierz, który wyraźnie oddziela tarczę od pudła wagonu, tutaj w całości odlane z niebieskiego tworzywa. Do poprawki!...
Wózki posiadają przestrzenne elementy szczęk hamulcowych
Z pewnością tegoroczna letnia nowość Roco zasługuje na uwagę. Cena modelu oscyluje w granicach 105 złotych. Wszystko wskazuje, że do sprzedaży trafi zestaw 2 węglarek z innym numerem bocznym.

Wszystkie niedociągnięcia zostaną poprawione i dokładnie opisane jak wykonać je samodzielnie:
- montaż kół hamulcowych,
- montaż poziomej poręczy manewrowej,
- przerabianie stopni manewrowych,
- przerabianie buforów.
Zapraszam do kolejnego artykułu, pojawi się już niedługo w dziale "Pracownia"!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz