17 sty 2017

Grube rury jako ładunek

Długie platformy wyposażone w szerokie kłonice, lecz nieposiadające burt, możemy w bardzo prosty sposób wzbogacić o pokaźny i elegancki ładunek. Do przewożenia takiej rury wykorzystamy odpowiedni wagon dłużycę, na którym zwykle przewożone są takie towary. Do wykonania podkładek drewnianych stabilizujących przewożony ładunek wykorzystamy drewniane listewki sosnowe o wymiarach 1,5 x 1 mm lub 2 x 1 mm. Imitację wykonam dla modelu wagonu towarowego firmy Märklin (4771).

Docinamy bardzo ostrym skalpelem lub tarczką
Malujemy na dowolną imitację drewna
Po przycięciu ich na odpowiednią długość i sklejeniu dobrym klejem do drewna, otrzymamy właściwe podkłady stabilizujące ładunek. Mogą być bardziej rozsunięte, jeśli mamy grubszy kawałek deseczki. Pamiętajmy, że taki sam ładunek możemy wykonać na innych platformach, które posiadają odpowiednie żebra mocujące.


Wagon Märklin z przerobionymi osiami na izolowane
Rurę aluminiową o średnicy około 15 -20 mm przycinamy piłą do metalu na odpowiednią długość. Jeśli nie chcemy zbytnio obciążać lokomotywy możemy ten sam manewr wykonać z rurami wykonanymi z PCV. W jednym składzie mam 9 takich wagonów, nie jest to żaden problem dla modelu BR 185.5 firmy Trix. 

Malujemy ją na kolor czarny i przyklejamy do ułożonych na wagonie drewnianych belek. Końce rury możemy pomalować na jaskrawy kolor: czerwony lub żółty. Możemy wykonać pasy mocujące z taśmy izolacyjnej. Tę metodę opisałem w moim poprzednim artykule: Ładunek osi na wagon. Na boku rury możemy umieścić odpowiedni napis, charakterystyczny dla producenta rury. Może to być odpowiednio zaprojektowana kalkomania lub napis wydrukowany na papierze. W następnym artykule zaprezentuję szybki i precyzyjny sposób nakładania kalek na modele!

Ładunek jeszcze bez opasek mocujących
Zapraszam do odwiedzenia zaprzyjaźnionej strony, na której możemy znaleźć wiele więcej ciekawych i interesujących technik modelarskich czy licznych artykułów! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz